poniedziałek, 23 stycznia 2017

Pyszny obiad w 15 minut, czyli coś czym żaden student w trakcie sesji (i nie tylko) nie pogardzi ;)


Podczas okresu wzmożonych wysiłków umysłowych i braku sił (czyt. sesja, praca albo po prostu przesilenie..) nawet mnie nie bardzo uśmiecha się stać pół dnia przy garach.. Zwykle idę wtedy na żywioł i kombinuję na szybko coś z tak zwanych resztek z lodówki. W ten sposób dziś na obiad powstało chińsko-niby-teriyaki-coś, że tak sobie pozwoliłam to ochrzcić :D Nieważne, rozchodzi się o to, że wyszło naprawdę smacznie i co najważniejsze ekspresowo! Zatem do dzieła.


Jeśli macie pod ręką ugotowane kluski/ryż/kaszę/ziemniaki z poprzedniego to już połowa sukcesu. Jesli nie, w wersji extreme można zjeść z chlebem lub bułką, ale ostatecznie ugotowanie garści makaronu w międyczasie zajmie max 10min.
Oprócz tego potrzebna będzie także jakaś mrożonka, np. chińska (polecam z Biedry- tania i smaczna:D), przyprawy oraz, w wersji deluxe, wędzony łosoś/kurczak, bo: kto bogatemu zabroni?! Żarcik of kors.

Dzisiejsza wersja powstała w następujacy sposób:
Na oleju kokosowym przesmażyłam pół opakowania mrożonki. Podczas gdy warzywa się smażyły przygotowałam sos/marynatę: sos sojowy, syrop klonowy, pasta tahini, sezam, ocet balsamiczny, imbir, czosnek (wszystko w ilości: "na oko i na smak"). Akurat miałam te składniki, jednak gdybym nimi nie dysponowała to pewnie sypnęłabym po prostu curry/paprykę/pieprz ziołowy/coktolubi ;) Kiedy warzywa były już praktycznie gotowe dodałam porwanego na mniejsze cząstki wędzonego łososia i sos. Dobrze wymieszałam i dodałam ugotowane wcześniej kluski oraz trochę orzeszków ziemnych. Znów wszystko przemieszałam, żeby dobrze sobą "przeszło" i tak chwilę jeszcze potrzymałam na patelni.
I to wszystko! Przerzuciłam jednym ruchem na talerz i zjadłam ze smakiem :)

Mam nadzieję, że i Wam przypadnie do gustu takie szybkie misz-masz danie :) Inspirujcie się i modyfikujcie do woli!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz, jesteście super! :D
Komentarze o treści wulgarnej nie są tolerowane i natychmiast zostaną usunięte. Bardzo proszę o nieumieszczanie reklam.