poniedziałek, 4 stycznia 2016

Hello 2016! :)

[ENG below]
Witajcie w Nowym Roku! Na początku chciałabym Wam życzyć, żeby ten rok był dla Was jak najlepszy, realizujcie swoje marzenia i bądźcie sobą! :) Ja mam kilka postanowień, jedne dotyczą spraw materialnych (chcę uzbierać na wymarzony wyjazd <3), a inne mają taki bardziej duchowy wymiar i są związane z pracowaniem nad charakterem i rozwojem osobistym. Mam nadzieję, że tym razem są one na tyle świadomie wyznaczone, że krok po kroku uda mi się je zrealizować.
Formułujecie coroczne postanowienia czy może raczej uważacie, że to bez sensu? Chcę poznać Wasze zdanie :)

W tym roku akademickim mam bardzo dużo zajęć, a to dlatego, że podjęłam się drugiego kierunku. Tak więc oprócz tego, że muszę skończyć filologię iberyjską i obronić licencjat (najpierw go trzeba napisać haha) to równocześnie studiuję sobie lingwistykę stosowaną. Zdecydowałam się na to, bo bardzo brakowało mi angielskiego, miłości mojego życia, i bardzo chciałam się dalej rozwijać w tym kierunku. Na razie ogólnie mi się podoba, poznałam wiele inspirujących osób. To niesamowita odskocznia od tej mojej filologii, której mam tak strasznie dosyć na chwilę obecną.
W związku z tym mam niewiele czasu na hobby, praktycznie poszło  w odstawkę... Dlatego jednym z postanowień jest wygospodarowanie choć skrawka czasu na rękodzieło czy bawienie się w cukiernika ;)

Jednakże mam Wam do pokazania kilka zdjęć, sprzed świąt, podczas świąt i po :D
Otóż, na specjalne życzenie Kasi powstała pizza :)




Tutaj kilka ujęć podczas pracy:



*jakość zdjęć średnia, wiem. Robione tabletem*


Ponieważ były święta (a więc i czas wolny!), które bardzo sprzyjają działalności kuchennej to troszkę mogłam sobie poszaleć:






reniferki robione były z okazji urodzin moich braci^^


a takie pyszności były na sylwestra :)


babeczki i gwiazdki są takie same w smaku: czekoladowo-korzenne z powidłowym nadzieniem i polewą z gorzkiej czekolady :)

Robiłyśmy też z mamą orzeszki, ale właśnie sobie zdałam sprawę, że nie zrobiłam im ani jednego zdjęcia :< Ale zapewniam, że były megapyszne! (Przy okazji okazało się, że udało mi się odtworzyć niemal całkowicie orzechowy krem z ukochanych ciastek dzieciństwa z małej lubelskiej cukierni, której od kilku dobrych lat już nie ma..)


[ENG]
And so the New Year came, hello everybody! First of all, I would like to wish you a very happy New Year, chase your dreams and always be yourselves! :) I've made a few New Year's resolutions, some of them are associatied with material things (I want to collect enough money for the trip of my life <3), the rest is more spiritual, let's say. They are connected with working on my character and personal development. I hope that this time I came up with my resolutions consciously enough to make them real, step by step. Do you make any New Year's resolutions? Or maybe you think it's not worth it? I want to know your point of view, guys :)

This year I have more work to do than ever. It's because I started studying another major. So, by the end of july I'm hoping to finish Spanish filology (write my BA paper and all that stuff) and apart from that I'm studying Applied Linguistics. I decided to take up this major because I truly missed learning English, my eternal love, and I wanted really bad to go on improving the language. So far so good, I met many inspiring people and made new friends :) It's amazing how it helps to disconnect myslef a bit  from the Spanish studies, which, by the way, I'm so fed up with now. 
Due to all the responsibilites I have, there isn't much time for my hobbies left, actually I nearly gave up doing what I love, to be honest... And that's why one of my resolutions is to find some time, even very very little, for handmade and baking ;)

But don't worry I have some pictures to show you. They were taken around Christmas time :D 
I made a pair of pizza earrings for Kasia's special request :)
And since it was Christmas there was quite a long break at the university and I have plenty of time to rock the kitchen :D

Those cute reindeer muffins were made for my brothers' birthday^^
And the star-shaped muffins are chocolate, filled with plum jam and there is a dark chocolate glaze on top. I love them, I must admit that.

There is no photo of the cookies with walnut filling, cause I totally forgot to take the pic! :< But I can assure you their taste was awesome *.* (While doing the filling, I realised I came up with the recipe for the cake I loved when I was a child. I would always buy it for my birthday in a small bakery that doesn't exist anymore..)

3 komentarze:

  1. Mm te babeczki. *.*
    Szczęśliwego Nowego Roku!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie,
    Nazywam się Klaudia. Serdecznie zapraszam Cię do dołączenia do nowego serwisu Platforma Kreatywna http://platformakreatywna.com/, gdzie zrzeszamy wszystkie kreatywne strony. Swoim klubowiczom oferujemy zniżki na produkty, informacje o wydarzeniach, spotkania oraz darmowe pliki do pobrania. Serdecznie zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie słodkie babeczki. :3
    Świetne kolczyki. :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz, jesteście super! :D
Komentarze o treści wulgarnej nie są tolerowane i natychmiast zostaną usunięte. Bardzo proszę o nieumieszczanie reklam.