niedziela, 27 października 2013

Gotuj z MiAmor odc. 2 - ciasteczka pieguski :3

Hej, hej przy niedzieli postanowiłam wstawić przepis na coś słodkiego :) Dzięki temu, że przestawiliśmy dzisiaj czas jest jeszcze wcześnie, więc na pewno zdążycie takie ciasteczka na deser upiec ;)
Są bardzo proste, nie wymagają wymyślnych składników, no i przede wszystkim są pyszne :3 właśnie jedno takie wcinam :D


Czego będziemy potrzebować? (porcja na ok. 40 ciastek, mniejszej wielkości)
2 szklanki mąki pszennej
250g masła (ja tym razem dałam trochę mniej i też wyszło super, w czasie robienia zwracajcie po prostu uwagę na konsystencję, ma być dość ścisła)
3/4 szklanki cukru pudru
1 jajko
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
szczypta soli
+ dowolne dodatki (ja dodałam teraz 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady, ale możecie dać też mleczną, do tego orzechy, rodzynki, co tylko Wam się podoba ;))

Masło z cukrem pudrem i waniliowym ucieramy mikserem (można ręcznie, ale to dla silnych i cierpliwych :D) na puszystą masę. Dodajemy jajko i jeszcze chwilę miksujemy, na koniec dodajemy mąkę z proszkiem i mieszamy, do uzyskania gładkiej masy (ja i do tego użyłam miksera :D ). Czekoladę kroimy na małe kawałeczki i wsypujemy do ciasta, razem z innymi dodatkami;  mieszamy.
Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Ciasto formujemy w kuleczki (nie spłaszczamy!) nie większe niż wielkość orzecha włoskiego (uwierzcie spraktykowałam i miałam różne ciekawe doświadczenia xD ).
Kulki muszą być od siebie oddalone, inaczej się zleją w jedną całość.
Pieczemy ok 10-15 min w 180C na złoty, rumiany kolor.
Smacznego! ;)




Koniecznie dajcie znać, czy spróbowaliście zrobić i jak Wam wyszło (:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz, jesteście super! :D
Komentarze o treści wulgarnej nie są tolerowane i natychmiast zostaną usunięte. Bardzo proszę o nieumieszczanie reklam.