czwartek, 31 października 2013

Tag poraz kolejny :)

Jakiś czas temu zostałam otagowana przez Patisonkę do Liebster Blog Award, bardzo Ci dziękuję! :) Obiecałam, że odpowiem, miało być to niemal tydzień temu, ale wyszło jak wyszło, więc przepraszam za to opóźnienie.
Zatem jeśli chcecie się o mnie czegoś ciekawego dowiedzieć to zapraszam do czytania^^


"Zasady:
Tę nominację otrzymuje blogger, za dobrze wykonaną pracę. Osoba z nominowanego bloga odpowiada na 11 pytań, nominuje 11 osób (i informuje je o tym) oraz sama zadaje tym osobom 11 pytań. Nominowany musi podlinkować blog osoby, która ją wyróżniła. Osoby nie nominowane nie mogą odpowiadać na pytania! Nie wolno nominować bloga, od którego otrzymało się wyróżnienie."
 
Oto pytania:
1) Dlaczego założyłaś/łeś bloga?
Swojego pierwszego bloga założyłam gdzieś jeszcze w gimnazjum albo nawet pod koniec podstawówki, kiedy był taki "szał" na to i wszyscy je mieli. To była totalna maskara szczerze mówiąc :D Mało tam pisałam, wkrótce poszedł w odstawkę, ale sobie istniał. Kiedy zainteresowałam się rękodziełem natrafiłam na wiele stron z tym związanych i pomyślałam: "może wykorzystam poprzedniego bloga, całkiem go zmienię i będę mogła pokazywać innym czym się zajmuję w wolnych chwilach?" No i stało się. A teraz jesteście na mnie skazani i musicie to czytać :D

2) Ulubiony napój?
Wiele by wymieniać :) Zielona herbata, wszelkiego rodzaju soki, byle nie pomidorowy :P A z tych niezdrowych to coca-cola i sprite.
 
3) Ulubione wspomnienie z dzieciństwa?
Wszystkie pozytywne są moimi ulubionymi! Nie jestem w stanie zdecydować się na jedno, ale na pewno będą to jakieś zabawy podczas wakacji z moim rodzeństwem ciotecznym.

4) Masz rodzeństwo?
Dwóch młodszych braci.
 
5) Jakie strony internetowe przeglądasz najczęściej?
Facebook, poczta, blogger, youtube... :D A tak serio to różnie bywa- kulinarne,  portale informacyjne..

6) Gdzie chciałabyś/chciałbyś mieszkać?
Nie wiem czy na stałe, ale na pewno chciałabym pomieszkać w Nowym Yorku :)
 
7) Najgorszy przedmiot w szkole?
Do szkoły co prawda już nie chodzę, a teraz wszystkie wspominam raczej z humorem :D

8) Uprawiasz jakiś sport?
Pływanie i takie tam ćwiczenia w domu, coby trochę brzuszka zgubić (:
 
9) Ulubione filmy?
Żadnych konkretnych, za dużo tego :D Przede wszystkim komedie i sensacyjne.
 
10) Jakiej muzyki słuchasz?
Rock i stare dobre kawałki różnej maści.
 
11) Ulubione książki?
Też trudno mi się zdecydować. Lubię kiedy łączą w sobie elementy romansu, komizmu i przygody.

To już wszystko, mogliście poznać mnie troszkę lepiej, napiszcie w komentarzach czy coś Was zaskoczyło, a może mamy coś wspólnego? Dajcie znać! :)


Blogi, które nominuję: (zmienię troszkę zasady i będzie mniej niż 11 osób, bo nie chcę wymyślać :D )
 

 
Pytania, które Wam serwuję:

1. Co najbardziej lubisz w blogowaniu?
2. Jakbyś określiła siebie używając tylko jednego słowa?
3. Czytanie książek vs oglądanie telewizji, co wolisz?
4. Czy przychodziły czasem takie chwile zwątpienia, że myślałaś o zaprzestaniu blogowania?
5. Jakiego rodzaju muzyki słuchasz najchętniej?
6. Ulubiona pora roku?
7. Jesteś nocnym markiem czy rannym ptaszkiem? :D

Bardzo jestem ciekawa Waszych odpowiedzi i będę czekać z niecierpliwością :)

 

niedziela, 27 października 2013

Gotuj z MiAmor odc. 2 - ciasteczka pieguski :3

Hej, hej przy niedzieli postanowiłam wstawić przepis na coś słodkiego :) Dzięki temu, że przestawiliśmy dzisiaj czas jest jeszcze wcześnie, więc na pewno zdążycie takie ciasteczka na deser upiec ;)
Są bardzo proste, nie wymagają wymyślnych składników, no i przede wszystkim są pyszne :3 właśnie jedno takie wcinam :D


Czego będziemy potrzebować? (porcja na ok. 40 ciastek, mniejszej wielkości)
2 szklanki mąki pszennej
250g masła (ja tym razem dałam trochę mniej i też wyszło super, w czasie robienia zwracajcie po prostu uwagę na konsystencję, ma być dość ścisła)
3/4 szklanki cukru pudru
1 jajko
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
szczypta soli
+ dowolne dodatki (ja dodałam teraz 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady, ale możecie dać też mleczną, do tego orzechy, rodzynki, co tylko Wam się podoba ;))

Masło z cukrem pudrem i waniliowym ucieramy mikserem (można ręcznie, ale to dla silnych i cierpliwych :D) na puszystą masę. Dodajemy jajko i jeszcze chwilę miksujemy, na koniec dodajemy mąkę z proszkiem i mieszamy, do uzyskania gładkiej masy (ja i do tego użyłam miksera :D ). Czekoladę kroimy na małe kawałeczki i wsypujemy do ciasta, razem z innymi dodatkami;  mieszamy.
Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Ciasto formujemy w kuleczki (nie spłaszczamy!) nie większe niż wielkość orzecha włoskiego (uwierzcie spraktykowałam i miałam różne ciekawe doświadczenia xD ).
Kulki muszą być od siebie oddalone, inaczej się zleją w jedną całość.
Pieczemy ok 10-15 min w 180C na złoty, rumiany kolor.
Smacznego! ;)




Koniecznie dajcie znać, czy spróbowaliście zrobić i jak Wam wyszło (:

niedziela, 20 października 2013

pokrowiec vol.2

Przypomniał mi się głupawy dowcip a propos "pokrowca".. jak się nazywa potomek krowy? ... Pokrowiec! :D badum tss.. chyba jestem już zmęczona :P
W każdym razie chcę Wam dzisiaj pokazać ETUI na telefon z cookie monsterem w roli głównej. Już niedługo będzie dostępny na srebrnaagrafka.pl/sklep/miamor Zapraszam serdecznie! :)



Trochę mam już zadawane na studiach, w sumie czuję się trochę jak w szkole (kartkówki i te sprawy :D ) ale sama wybrałam filologię, nikt nie mówił, że będzie łatwo... raczej przeciwnie :P Ale jestem zadowolona ogólnie, złego słowa nie mogę powiedzieć- jak na razie^^

Jaki chcecie następny post- modelinowy czy z serii o gotowaniu? :)

PS dziękuję za coraz większą ilość komentarzy i obserwacji <3

sobota, 12 października 2013

Donut mix

Ostatnio jestem strasznie zalatana, ciągle biegam coś załatwiać i mam wrażenie, że spraw nie ubywa.. Na szczęście weekend mam wolny i mogę dla Was coś napisać :)
Dzięki za dużą ilość przemiłych słów pod ostatnim postem- dajecie mi tym dużo radości i motywacji!

Jakiś czas temu powstało kilka nowych pączków, trochę eksperymentowałam z liquidem i nie jestem do końca zadowolona, ale zobaczcie:





A dzisiaj piekłam muffiny imbirowo-gruszkowe z przepisu Nigelli :3


Lubicie takie słodkości? :)

niedziela, 6 października 2013

jakie były początki vol.2

Minął pierwszy tydzień mojego studiowania, na razie jest miło, zobaczymy co powiem jak już trzeba będzie się wziąć do roboty na serio :D

Tymczasem zapraszam na kolejne postępy w mojej pracy- ciasteczka pieguski.



Myślę, że jakiś postęp nastąpił :D Dajcie znać jak Wam się podoba.

PS Pracuję już nad "kolekcją" zimowo-świąteczną, bo potem mogę nie mieć wystarczająco dużo czasu :D będzie sporo nowości + wzory, które cieszyły się powodzeniem w zeszłym roku. Już od dziś można też składać prywatne zamówienia, jeśli ktoś ma ochotę ;)

wtorek, 1 października 2013

sesame street one more time

Dziś na tapetę wjeżdża Elmo, kolejny bohater z Ulicy Sezamkowej, myślę, że nie mniej znany niż ciasteczkowy potwór :)

Wbrew pozorom nie było łatwo uchwycić podobieństwo, ale mam nadzieję, że choć trochę mi się udało^^




ostatnio wstawiałam posty co kilka dni, a teraz nie wiem jak to będzie, bo studia ruszają pełną parą! :o jeszcze się nie przyzwyczaiłam do tej myśli :D