piątek, 30 sierpnia 2013

Zatrzymujemy wakacje, czyli megaprosty tutorial ;)

Hej, tak jak obiecałam mam dla Was tutorial- prościutki, ale może komuś się przyda. Jeżeli nie bezpośrednio to może jako źródło inspiracji :)
Podczas wakacji chyba każdy zbiera jakieś pamiątki- figurki, pocztówki, ale też bardzo często, na pierwszy rzut oka zwykłe rzeczy, takie jak: kamyki, kapsle, muszelki, z którymi związanych jest wiele wspomnień.
Ja dzisiaj zaproponuję Wam jeden ze sposobów na uwiecznienie takich drobiazgów, coby nie przepadły gdzieś na dnie szuflady :) Magnes na lodówkę- sprawa banalna, ale według mnie genialna :D (ale sobie rymuję..)
Potrzebujemy:

 *muszelki, kapsle, nakrętki, kamyki - co tylko chcecie (byle nie było zbyt ciężkie, bo magnes może tego nie udźwignąć)
*magnes - gdzie można go zdobyć? Najpierw najlepiej przeszukać dom. Nieraz gdzieś się znajdzie jakiś magnes, który odpadł od czegoś ;) Można też zakupić, np. w sklepie beads.pl (ja jeden taki na próbę zamówiłam- sprawuje się bardzo dobrze)
*korek lub jakieś inne wypełnienie, np. kawałek niepotrzebnej modeliny (jednak trzeba pamiętać, że ozdoba staje się wtedy cięższa). Wypełnienie potrzebne jest, gdy chcemy wykorzystać kapsel lub muszelkę, przy np. kamyku można magnes przykleić bezpośrednio;)
*ostry nożyk
*klej





 Ja wybrałam akurat kapsel, dlatego potrzebne będzie wypełnienie. Dopasowujemy więc korek i rysujemy linię, wzdłuż której będziemy ciąć.


 Ostrym nożykiem odcinamy "plasterek" korka.  Gdy jest potrzeba lekko polerujemy, żeby nie było żadnych zadziorków.


 Następnie smarujemy klejem zarówno kapsel jak i korek. Ja używam kleju dwuskładnikowego, ponieważ wtedy mam pewność, że nic mi nie odpadnie. Do nakładania posłużyła mi szpatułka dołączona do produktu.
Przykładamy korek i mocno dociskamy. Gdy klej już trochę zwiąże, smarujemy magnes...


 
Przykładamy i również mocno dociskamy. W przypadku kleju, którego ja użyłam należy odczekać dobę, aby całkowicie związał. Na drugi dzień spokojnie możemy go przyczepić na lodówkę ;)

Mam nadzieję, że spodobał Wam się ten pomysł i jeśli zechcecie go rozpowszechnić, proszę wspomnijcie, że zaczerpnęliście go ode mnie :)


Jaki chcielibyście następny tutorial?

4 komentarze:

  1. Ciekawe ;D Chyba jestem jedyną osobą która nie zbiera pamiątek z wakacji xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. albo to ja jestem aż tak sentymentalna :D

      Usuń
  2. czadowy pomysł !!!! wykorzystam :) pytanko: a co to za klej dwuskładnikowy ? super glut nie wystarczy ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tutorial się spodobał :) Myślę,że super glue też dałby radę, ale ja po różnych doświadczeniach wolę używać pewniejszego kleju ;) Czasem gdy magnes jest mocny to chcąc go oderwać np. od lodówki, rzecz, którą do niego przykleiliśmy może nam zostać w ręce :D

      Usuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz, jesteście super! :D
Komentarze o treści wulgarnej nie są tolerowane i natychmiast zostaną usunięte. Bardzo proszę o nieumieszczanie reklam.